دل نوشته های مجید اسکندری (دشت بزرگ )

دل نوشته های مجید اسکندری (دشت بزرگ )

حا و ی ا شعا ر د ا ستا نها عکسها و و ا قعییتها می با شند./ ا مید و ا ر م مو ر د پسند همگا ن با شند ./
دل نوشته های مجید اسکندری (دشت بزرگ )

دل نوشته های مجید اسکندری (دشت بزرگ )

حا و ی ا شعا ر د ا ستا نها عکسها و و ا قعییتها می با شند./ ا مید و ا ر م مو ر د پسند همگا ن با شند ./

به نا م نا می یگا نه ./

به  نا م  ا نکه  هستی  د ا د  ما  را          چو نیستی بود ز هستی سا خت ما را

به نام انکه انسان را ز خاک ساخت          چو هستی  داد  ان  را  استوار  ساخت

به  نام ا نکه  اغاز  ا ست و  پا یا ن           چو   اغا ز ی   بد ا د  مر گ  د ا د  پا یان 

به نام انکه سرفصل  و جو د  ا ست          به  لطف نا م  ا و  بر  ما  سجو د  ا ست

به  نا م   ا نکه   ا و   با شد   یگا نه          به   غیر  ا ز   نا م   ا و   نا می   نبا شه

به نا م ا نکه ر سو لش ا مین است          ا مید    ز ند گا نی   د ر   ز مین   ا ست

به نا م انکه رحما ن و رحیم  ا ست          که  لطف  و  کر مش  بر  ما  یقین  ا ست

به نا م انکه  هادی د ر زمین ا ست          که  تنها   ر ا هنما ی   ما   همین  ا ست

به  نا م ا نکه  ر و ز ی  می رسا ند          ز   قحطی    گشنگا ن   ر ا    می رها ند

به نا م ا نکه ر ب  ا لعا لمین ا ست          یگا نه   منجی   و   تنها   همین    ا ست

به  نا م   انکه    ما لک  تا   قیا مت          بما   ند      پا  ید ا  ر    تا    بی  نها  یت 

                                                                                             

                              مجید اسکند ری./ تا ریخ 31 / 4/ 0 139


نظرات 5 + ارسال نظر
علی چهارشنبه 10 مهر 1392 ساعت 13:43

پیغام علیمردان خان به رضا شاه



اینجا زردکوه است در زاگرس...

دیار برنو به دستان...

اگر عقابی هم بخواهد بر فراز آسمانش پرواز کند

باید پرهایش را باج دهد.

باسلام.واقعأ گل کاشتی. دست مریزا./

علی چهارشنبه 10 مهر 1392 ساعت 13:35

ای سکوت کوه کلار دفتری از خاطراتت باز کن. محرمم باخود مرا هم رازکن.نزد من از عرصه ی میدان بگو.ازتفنگ شیر علیدادم بگو.این زمین گهواره و گور من است .جان فشانی شور و منشور من است.ایل سرمای زمستان دیده است. بختیاری گرگ باران دیده است.ماهمان ایلیم ایل سر بدار. ما همان قومیم قوم بختیار (منبع شعر از وبلاگ پسران

علی چهارشنبه 10 مهر 1392 ساعت 13:27

اخوم تابختیاری یکدل آبو/بلیط گوگری پرحاصل آبو/مونه کشته غم ای هفت وچارس/اخوم یازده گگو هم منزل آبو

علی چهارشنبه 10 مهر 1392 ساعت 13:25

تش به دل وسته و سرگشته ز مالم چه کنم

چنو لیشم که دیه نیبره آلم چه کنم

پازنی بیدم و کینون به دَو ایگشتم

تیه کالی به تیا کرده شکالم چه کنم

هر کسی هرسُمه ایبینه دلس تش اگره

دل یار مو کِ نیسوسه به حالم چه کنم

وسته منجا مو و یارم او رو ای بیداد

یار مو منده زواله مو زیوالم چه کنم

شو و رو هی در ایارم و اخونم سی تو

ار به گوشت نرسه بنگ بلالم چه کنم

نترم فِر بزنم بسکه نشسته شو و رو

هر طِنا جورِ یه تیری مِنه بالم چه کنم

چی ندارم که فدا یار کنم ای گویل

ار نَدُم جون خُمه سی تیه کالم چه کنم

به گمونم که دیه وخت جدایی ویده

افتو عمر مو دی نیده مِجالم چه کنم

علی چهارشنبه 10 مهر 1392 ساعت 13:18

همه جو نوم فدای بختیاری
زتاریخ کهن مند یادگاری
به مردی مردمونش تا ندارن
چو شیرن تا همیشه بیقرارن
به یاد سرزمین بختیاری
بکن هیجار به یاد بختیاری
تفنگا برنو و تیپ کد خدایی
سوارون غیور بختیاری

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.